Cestopisy

Myanmar a Thajsko 2010

Myanmar (Barma) - Chrámy v Mrauk U

Cestujeme ve dvou. Hlavním cílem v Myanmaru (Barmě) měl být Naga New Year festival, bohužel vláda odmítla dát cizincům povolení ke vstupu do této uzavřené oblasti, tak se návštěva festivalu nekonala. Náhradí program byl nakonec také zajímavý - návštěva pracovních slonů u města Taungoo, horské kmney v okolí horského městečka Kengtung a památky v Mrauk U. Přejezd do Thajska na Phuket a vracíme se obět do Myanmaru, ale tentokrát za potápěním. Jinak než z Thajsko to nejde. Cílem je souostroví Mergui - potápění je tu parádní. Zbývá pár dní na Thajsko a tak ještě stíháme Kanchanaburi, oblast železnice smrti a samozřejmě známý most přes řeku Kwai. Poslední zastávkou je stále se měnící Bangkok.

Papua Nová Guinea 2009

Cestujeme ve dvou. Deset dní trávíme na mystické řece Sepik, kde začínáme na dolním toku ve vesnici Angoram. Plujeme proti proudu přes přítoky Sepiku, Blackwater Lakes, Chambri Lake na horní tok až k vyhlášenému etniku Insect z vesnice Swagup. Zde nekončíme a ješte jeden jedeme proti proudu až na přítok řeku April. Zde je i náš průvodce poprvé v životě. Následuje Wewak a ostrov Muschu. Přelet do Madangu a ostrov Manam, který je aktivní sopkou. A pak do hor. Goroka a její slavná Goroka Cultural Show. Setkání horalů, tance a tradice. Čas se krátí a tak rychle ještě do města Lae a Port Moresby.

Podvodní Indonésie 2009

Cestujeme ve třech. Cílem je strávit celý měsíc strávený pod vodu. A to se také daří. Kraťoučká zastávka na Sulawesi, kde po 8 letech navštěvujeme opět oblast Tana Toraja. Máme štěstí a dostáváme se na velký tradiční pohřeb v ten správný den - objetování buvolů. Pokračujeme na Papuu a na opravdou jedničku indonéského potápění, na Raja Ampat. Týden v tropickém prostředí uběhl jako voda. A další láhůdka, naše oblíbené severní Sulawesi. Tentokrát objíždíme vše co je zde k vidění - Bunaken, Bangka, Lembeh. Pár dní trávíme přímo na Bunakenu, následuje týdení plavba přes Bangku na Lembeh a zpět a posledních několik dní jsme jen na Lembehu. Muck diving má něco do sebe. Naprosto nádherný měsíc.

Zimní Thajsko a Kambodža v roce 2009

Kambodža - chrám Ta Prohm

Cestuji sám. Krátký odpočinkový výlet do Thajska a Angkor Watu v Kambodži. Jak se asi vše zmenilo za 10 let od první návštěvy?

Předvánoční Kamerun v roce 2008

Cestujeme ve dvou. Cílem jsou vesničky v horách okolo Bamendy u Nigerijským hranic. Období tradičních slavností, tanců a oslav. Každá vesnice představuje vlastní království se svým králem (fonem) a rozdílnými tradicemi. Vidíme tance juju s tradičními maskami, ale i komunitní tance, kdy tančí většina obyvatel vesnice.

Japonsko v roce 2008

Japonsko - hrad Himeji

Cestujeme ve dvou. Neplánovaná cesta nás v září zavála do této asijské země. Opravdu pohodová a příjemná dovolená. Primárně cestujeme po centrálním osotrově: Nagoya, Osaka, Kjóto, Himeji, Hirošima, Fukuoka, Kanazawa, Takayama a Tokijo. Ponevadž tu jsme ve správný termín, stíháme vidět i zápasy ze Sumo turnaje.

Zimní Thajsko v roce 2008

Thajsko - Meyer's butterflyfish na lokalitě Richelieu Rock

Cestujeme ve dvou. Primárním cílem je opět potápění a tak jemu je podřízena tato cesta. Letíme na Phuket a týden trávíme potápěním jak okolo ostrova, tak na potápěčské lodi na Similanských ostrovech. Fakt nádhera.

Jihovýchodní Asie v roce 2007

Cestujeme ve třech. Mámem nové hobby potápění a tak jemu je podřízena tato cesta. Začínáme v Malajsii, kde se potápíme na ostrově Sipadan. Přesouváme se do Indonésie, kde se potápíme na ostrově Bunaken, v národním parku Komodo, na Bali - jak u ostrova Nusa Penida tak i na vraku Tulamben. Nakonec se přesouváme na sever Sumatry na ostrov Pulau Weh.

Jemen 2007

Jemen - historický střed hlavního města Sana

Cestujeme ve dvou. Po dlouhé době zase arabská země. Letíme na Blízký východ do Jemenu. Krásná země s mnoha kontrasty - hory, pouště, sucho a úrodná políčka. NAvštěvujeme hlavní město San'a, Aden, Al-Mukalla, Ta'izz, Al-Hudayda, magický ostrov Sokotra, ale také známé Wadi Hadramawt a horské vesnice v okolí hlavního města.

Rovníková Afrika v roce 2007

Kamerun - Horská vesnice Djingliya v horách Mandara

Cestujeme ve čtyřech. Letíme celkem na 3 týdny do Kamerunu. Navštevujeme největší města Douala a Yaoundé, ty ale nejsou naším hlavním cílem. Odjíždíme do města Kribi, kde se dá po řece Lobé dostat do Pygmejských vesnic. Navštěvujeme národní park Korup, kde je nejstarší dochovaný primární deštný prales v Západní Africe. Rychlý přesun na sever země, kde jedeme k jezeru Čad a do národního parku Waza. Následně nejvíce času trávíme v domorodých vesnicích v pohoří Mandara, které jsou etnicky velmi rozmanité.

Západní Afrika v roce 2006

Benin - Hliněný dům etnika Somba

Cestujeme ve čtyřech až v pěti. Letíme celkem na 3 týdny do Nigeru a Beninu. Hlavní cíl je jasný: slavnosti Cure Salee, které se konají v září v Nigeru u města In-gall. Stíháme i výjezd na týden do pouště, kde trávíme čas na písečných dunách, v nomádských kempech či v pohoří Air. Kromě slavností Cure Salee navštěvujeme i slavnost Gerewol nomádského etnika Bororo. Pozorujeme poslední žirafy Západní Afriky u vesnice Koure. Přesouváme se do Beninu, kde navštěvujeme etnikum Somba s jejich hliněnými "hrady" nazývanými tata somba, staré město Abomey, město Ouidah, které je centrem voodoo kultu, vodní město Ganvie a cestu zakončuje v hektickém Cotonou.

Indonésie 2006

Indonésie (Papua) - domorodec z kmene Dani nese mumii

Cestujeme ve třech. Cesta je napůl potápěčská a napůl suchozemská. Nejdříve letíme na severní Sulawesi, kde se skoro tři týdny jen potápime. Lokality jsou nádherné - korálové útesy v okoli ostrova Bunaken (u města Manado) či lokality u ostrova Kadidiri, který je součástí ostrovů Togean. Navštěvujeme také národní park Tangkoko, kde pozorujeme malé noční primáty tarsiery. Následuje přelet na Papuu do Baliemského údolí. Nechystáme se na žádný velký trek, celou dobu zůstáváme relativně blízko Wameny a hlavně navštěvujeme Baliemský festival, kde je možnost vidět místní obyvatele v tradičním oděvu. Následuje poslední zastávka na ostrově Biak spojená s potápěním a pak již jen Jakarta a ČR.

Chorvatsko 2006

Cestujeme ve dvou. Cesta je krátká a má jediný cíl - po absolovování kurzu potápění OWD v Čechách se zkusit potopit v moři.

Myanmar (Barma) 2006

Myanmar - žena z etnika Makan Chin

Cestujeme ve třech. Po šesti letech se vracíme do Myanmaru (Barmy) a jsme zvědaví, jak se země změnila. Naše cesta je kombinací již navštívených míst, tak i míst nových, které leží převážně v tzv. zakázaných oblastech. Letíme do Yangonu, přesouváme se do Baganu, který patří mezi významné Buddhistické památky. Odsud jedeme na západ do státu Chin, kde pár dní chodíme po domorodých vesnicích (místní ženy jsou nádherně tetované) a šplháme na horu Mt. Victoria. Přesun do města Mandalay a následně až na úplný sever Myanmaru do města Putao. Následuje několikadenní trek po domorodých vesnicích až do podhůří Himalájí. Zpět do civilizace na jezero Inle, stíháme ještě navštívit Golden rock (zlatá stupa v Kyaiktiyo) a vrátit se do Yangonu.

Vánoční Filipíny 2005

Filipíny - Vánoční pohoda na ostrově Malapascua

Na krátkou cestu vyrážíme i přes Vánoční svátky. Cestujeme ve dvou a hlavním cílem cesty je Filipínský ostrov Malapascua, kde chceme relaxovat u moře. Cestou se stavujeme na pár dní v Hong Kongu.

Spojené státy americké 2005

USA - Socha Svobody, New York

Cestujeme ve dvou. Nejedná se o nijak dlouhou cestu, necelé 2 týdny trávíme na východě USA. Čas trávíme v New Yorku, Bostonu, Niagarských vodopádech a na cestách mezi těmito místy.

Západní Afrika v roce 2005

Senegal - místní holčička

Cestujeme v pěti. Letíme celkově na 4 týdny do Senegalu a Mali. V Senegalu jsme krátce, navštěvujeme Dakar a následně do Mali jedeme po zemi podél řeky Senegal. Mali projíždíme skoro celé. Z Kayes vlakem do Bamaka, Mopti, po řece Niger do Timbuktu, úplný východ s městem Gao a pouští Sahara, kde se dostáváme až k hranicím s Alžírem. Následuje Djenné se známým trhem a země Dogonů, lidí, kteří v minulosti žili v domech pod vysokým skalním převisem.

Afrika v roce 2005

Etiopie - žena z kmene Mursi

Cestujeme ve střídavě ve dvou až ve čtyřech. Letíme celkově na 5 týdnů. Z toho 4 týdny trávíme v Etiopii, kde ve městě Gonder navštěvujeme nejvetší křesťanský svátek Timkat. Následuje cesta na jih do povodí řeky Omo za zajímavými etniky. Poslední týden trávíme v Súdánu.

Mexiko a okolí v roce 2004

Mexiko - Chicen Itza

Cestujeme ve třech. Na měsíc odlétáme do Latinské Ameriky, kde navšťevujeme Mexiko (hlavně provincii Yucatan), lehce Guatemalu (chrám Tikal) a Belize.

Blízký východ v roce 2004

Írán - město Esfahan

Cestujeme ve dvou. A navíc ještě krátce. Letíme na 3 týdny do Íránu, který z větší části objedeme. Začínáme výstupem na Mt Damavand, pokračujeme přes Mashhad do Yazdu, Shirazu, Persepolis, Busheru, Esfahanu, Kashanu až k Tureckým hranicím do Tabrizu. Následuje návrat do Teheránu a odlet domů.

Afrika v roce 2004

Etiopie - chrám sv. Jiří v Lalibele

Cestujeme ve dvou. A navíc ještě krátce. Letíme na 3 týdny do Etiopie, kde navštěvujeme převážně křesťanský sever. Máme štěstí, že jsme zde během Timkatu, což je jeden z největších křesťanských svátků.

Afrika v roce 2003

Madagaskar - Avenue du Baobab

Cestujeme ve dvou. Nejdříve vyrážíme do Egypta, kde trávíme 3 týdny. Navštěvujeme většinu historických památek. Následuje Jihoafrická republika. 4 týdny plné národních parků a zvířat. Neskutečná nádhera. Jedno safari střídá druhé. Jedno je lepší než druhé. Sloni, žirafy, hroši, nosorožci, antilopy, zebry. Ale také predátoři - lvi, gepardi, leopardi, hyjeny. Ve výčtu by se dalo ještě dlouho pokračovat. Následuje Madagaskar. Zase se soustřeďujeme na národní parky, které oplývají atypickou florou a faunou. Lemuři a chameleoni jsou asi nejznámější představitelé atypické madagaskarské fauny. Za 5 týrnů stíháme navštívit de facto celý Madagaskar a tak se spokojeně vracíme domů.

Jihovýchodní Asie v roce 2002

Indonésie (Kalimantan) - Dayacká žena

Cestujeme ve čtyřech. Původně jsme chtěli znovu na Irian Jaya, ale letecká společnost Garuda, s kterou jsme chtěli letět, tak neskutečně zdražila letenky, že jsme jeli jinam. Začali jsme v Thajsku, kde jsme se jako obvykle moc nezdrželi. Hned odjíždíme do severního Laosu, který chceme znovu projet. Následuje severní Thajsko a taky trochu moře na jihu Thajska. Přejezd do Singapuru a odlet na Borneo. Pomalu objížíme celý Kalimantan (indonéská část Bornea). Jsme trochu překvapeni, jak je Kalimantan civilizovaný (i vnitrozemí) a také jak je hospodářsky devastovaný. Přejíždíme na Bali a pokračujeme dále na východ Indonesie. Na ostrovy Komodo a Rinca vidět světoznámé komodské draky a pak na ostrov Flores, který je plný sopek. Více už toho nestíháme a tak se vracíme na Bali a domů.

Jihovýchodní Asie v roce 2001

Indonésie (Irian Jaya) - muž z kmene Dani

Cestujeme ve čtyřech. Letíme do Indonesie, kde chceme strávit celé léto. V Jakartě, kam přilétáme, se moc nezdžujeme a hned pokračujeme vnitrostátním letem na Irian Jaya (indonéská část Nové Guiney). Zde trávéme něco přes dva týdny. Hlavně jsme v Baliemském údolí. Krásné hory, neskuteční domorodci. Lodí přejíždíme na Sulawesi, které projedeme od severu k jihu. Neskutečný podmořský svět. Rychlý přejezd na Jávu, kde se zastavujeme ve světoznámém chrámu Borobudur. Dochází nám 60 dení vízum a tak odjíždíme do Singapuru zařídit si nové. A zpět do Indonesie, tentokrát na Sumatru. Navštevujeme ostrov Siberut s tajemnými Mentawajci. Následuje rychlý návrat do Jakarty a domů.

Sri Lanka v roce 2000

Sri Lanka - zbytky starého města Polonnaruwa

Cestujeme ve dvou. Letíme na měsíc na Sri Lanku a při cestě zpět se zastavujeme na jeden den v Ománu.

Jihovýchodní Asie v roce 2000

Myanmar - posvátná stupa v Kyaiktiyo

Cestujeme ve třech. Letíme do Singapuru. Následuje Malajsie, konkrétně přelet na Malajské Borneo (státy Sabah a Sarawak), návrat zpět na Malajskou pevninu jedeme po západním pobřeží od jihu na sever. Následuje opět Thajsko až po Bangkok odkud odlétáme do Myanmaru (Barma). Po Myanmaru následuje přelet a krátký pobyt v Bangladéši a cestu završujeme přejezdem Indie z východu na západ do Dillí odkud se vracíme domů.

Thajsko v roce 1999

Thajsko - Ayuthaya

Cestujeme ve dvou a letíme na měsíc do Thajska, které projedeme od severu až k jihu. Stihneme to za čyři týdny.

Jihovýchodní Asie v roce 1999

Kambodža - Angkor Wat

Cestujeme ve dvou. Letíme do Bangkoku v Thajsku, kde se moc dlouho nezdržíme. Bereme to jenom jako přestupní stanici. Vyrážíme do Laosu, který projedeme od jihu na sever až do Číny (pouze provincie Yunnan), kterou traverzujeme do Vietnamu. Vietnam pro změnu projíždíme od severu k jihu a do Bangkoku, odkud poletíme zpět domů, jedeme z Vietnamu přes Kambodžu.

Austrálie v roce 1998

Austrálie - Opera v Sydney

Cestujeme ve dvou a v Austrálii trávíme necelé 2 měsíce. Během této doby projedeme celou východní polovinu země.

Maroko v roce 1998

Maroko - Rabat

Cestujeme ve dvou a v Maroku trávíme celý jeden měsíc - přesně jak dovoluje standardní turistické vízum.

Plány

Plánu je hodně. Ty které se zdají být celkem aktuální jsou:

Co si o tom myslíte? Napiště nám.